vineri, 12 februarie 2016

Ia de Romanați, cusută de Bianca

”Doamne ajută,
      
 Trimit câteva fotografii cu IA cusută în 2015.

(Model din cartea Elisei Bratianu)

      1. Ceea ce este sigur: am început să tivesc după  23.05.2015 și am împlinit-o puțin înainte de Crăciun. Am purtat-o la biserică de Sărbători.



E o IE foarte călătoare: de la mijloacele de transport în comun din Timișoara (tramvai 5, autobuz 13, altele), trenul de Timișoara-București și retur, cu oprire in 30.05.2015 la Craiova ( adica la ea acasa = Romanați), în septembrie prin Muntii Oraștiei ( la Costești, Blidaru, Cioclovina) și la Prislop, din octombrie participantă la Atelierele de cusut...

       2. Ceea de am interpretat/simțit  eu, până am cusut-o:  dintre modelele prezente pe ea sunt multe care arată "călătoria" unui om între Cer și Pamant.
Pe spate are aripi( de fluture= phsyche= suflet), în  altița are "trepte care urcă și coboară", pe manecă are "vârtelnițe"  (succesiunea celor 4 anotimpuri), la guler sunt triunghiuri unite la vârf ( ca o clepsidră = trecerea timpului) și mici romburi(Omul), iar  pe piept are un model pe care eu l-am vazut ca fiind 4 zeite= femei cu mâini în șold, prinse într-o hora( sau 4 anotimpuri într-un an). Încrețul e format din romburi ( Om intreg) și triunghiuri(Om in devenire).



 3.Dacă IA asta spune o poveste, atunci e posibil ca ea să spună de unde venim ( suflete înaripate din Cer), spune că in fiecare anotimp trăim câte ceva până devenim Oameni și apoi unde plecăm ca Oameni cu suflet implinit = poate îngeri, sfinți. Asta pot deduce din succesiunea modelelor, începand de pe spate de jos în sus( fluturi), coborând pe manecă prin altiță(trepte si cruci), încreț (om în devenire și om) și "tablă" ( multe vârtelnițe), urcând pe piept ( ani și ani), până la guler ( în tot timpul  vieții) și apoi spre spate de sus în jos (Omul cu aripi)”.



Bianca Popescu

Niciun comentariu: